уторак, 17. март 2020.

Бој на Мишару (М11, М12, М13, Г11, Г12, Е11, Е12, Е13)


Након прочитане песме "Бој на Мишару" (стране 139-141) потребно је да одговорите на следећа питања:

1. Ком циклусу припада песма "Бој на Мишару"?

2. Каква је ова песма према времену настанка?

3. Шта симболизују гавранови на почетку песме?

4. Ко и са којом намером води разговор са гаврановима?

5. Која стилска фигура је заступљена током целог дијалога? Објасни.

6. Препознај стилску фигуру у наведеним стиховима.

"Је л' Јакова на колац набио,
Је ли Луку жива огулио,
Је л'Цинцара на ватри испек'о,
Је л' Чупића сабљом посјекао,
Је л' Милоша с коњма истргао,
Је л' Србију земљу умирио?"

7. Издвој из текста сталне епитете.

8. Шта сазнаје Кулинова када од гавранова?

9. Због чега је победа Срба изузетна? Коју поруку бисте могли извући?

10. Како се песма завршава и шта нам то открива?

11. Коју кратку фолклорну форму уочаваш у песми и где?

12. Које године се догодио Бој на Мишару и у чему је важност ове епске песме?

13. Од кога је Вук забележио ову песму?

14. Какав је став певача према боју и његовом исходу?

15. Протумачи лик Кулинове каде.

Своје одговоре прибележите у свеску.

sr.wikisource.org/wiki/%D0%91%D0%BE%D1%98_%D0%BD%D0%B0_%D0%9C%D0%B8%D1%88%D0%B0%D1%80%D1%83

 У прилогу је и страница на којој можете прочитати песму.

За наредни час потребно је да ученици једну анализирану лирску или епску песму науче напамет.

Нема коментара:

Постави коментар